بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 15:59 | بازدید : 37
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

Image result for بک لینک چیست

 

 

سایت هایی که بک لینک چیست قبلاً ذخیره کرده اید استفاده کنید.

 

پس از اجرای گزارش ، به پایین "معیارهای اعتبار" بروید. از آنجا ، می توانید تعداد سایتهایی را که برای همه رقبا در لیست شما در حال پیوند هستند مشاهده کنید.

 

سایت های لینک دهنده را برای تجزیه و تحلیل بک لینک مقایسه کنید

 

از این اطلاعات برای دستیابی به دیدگاه در مورد تعداد سایتهایی که به رقبای شما لینک می دهند و شناسایی رقبای دارای بزرگترین نمونه کارها پیوند استفاده کنید. سایتهایی که دارای لینک نمونه کارها زیاد هستند در مقایسه با سایتهایی که تعداد بلاک لینک کمتری دارند ، به شما امکان می دهند فرصت ایجاد لینک سازی را پیدا کنید ، مفیدتر خواهند بود.

 

مرحله 3) اقتدار پیوند سایت ها را در نظر بگیرید.

هنگامی که سایت های لینک دهنده به رقبای خود را مرور می کنید ، به خاطر داشته باشید که پیوند از سایتی که دارای صفحه دارای صفحات بالا است ارزش بیشتری نسبت به لینک سایت با مرجع صفحات پایین دارد.

 

برای بررسی صلاحیت صفحه سایت های لینک دهنده ، از ابزار Alexa's Sites Linking In استفاده کنید. ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی به عنوان یک بررسی کننده اختیارات دامنه عمل می کند و لیستی از وب سایت های لینک دهنده را به همراه Alexa Rank (رتبه جهانی) آنها تولید می کند.

 

گزارش تجزیه و تحلیل بک لینک با سایتهایی که در آن لینک می شوند

 

با این کار می توانید بک لینک هایی را پیدا کنید که بالاترین اقتدار آنلاین را داشته باشند ، بنابراین می توانید در استراتژی ایجاد پیوند ، آن سایت ها را هدف قرار دهید.

 

مرحله 4) سایت ها و صفحاتی را که بیشترین میزان بازدید را نسبت به رقبای شما دارند ، پیدا کنید.

در این مرحله از تحلیل بک لینک ، نگاهی عمیق تر به سایت های لینک دهنده به رقبا خود بیندازید. با استفاده از ماتریس کلید واژه رقابتی Alexa ، هم سایت ها و هم صفحاتی را که بیشترین میزان بازدید را نسبت به رقبای شما دارند ، کشف کنید.

 

از لیست ذخیره شده رقبا استفاده کنید یا لیست جدیدی از سایت ها را در جستجوگر بک لینک وارد کنید تا گزارشی از همه سایت هایی که به یک یا چند رقبا پیوند دارند تهیه شود.

 

این گزارش همچنین شامل صفحه ای در سایت پیوند دهنده است که بیشترین بازدید را برای سایت رقیب ارسال می کند. برای مشاهده این اطلاعات ، بر روی سایت پیوند دهنده کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به هر یک از رقبا را مشاهده کنید.

 

سایت هایی را پیدا کنید که به رقبا ترافیک می رسانند

 

از این اطلاعات برای یافتن پیوندهای متقابل رقبا ، مرور صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند ، استفاده کنید و روش هایی را که می توانید در آن سایت ها برای ایجاد ترافیک به سایت خود ایجاد کنید نیز شناسایی کنید.

 

مرحله 5) سایتهایی را ذخیره کنید که از فرصتهای بك لینک مناسب هستند.

با اطلاعات جمع آوری شده در این تحلیل بک لینک ، اکنون می توانید یک برنامه ساخت لینک برای وب سایت خود تهیه کنید.

 

وقتی سایتی را پیدا کردید که به نظر می رسد یک فرصت مناسب برای ایجاد لینک است ، آن را در فضای کاری Alexa خود ذخیره کنید. بعد از سایت بر روی نماد بیضوی (…) کلیک کنید و "افزودن جزئیات و ذخیره در فضای کار" را انتخاب کنید. از آنجا ، یادداشت هایی را به وب سایت اضافه کنید که می تواند به شما در هدایت روند ایجاد پیوند کمک کند.

 

صرفه جویی در فرصت های بک لینک با ردیف بول لینک جستجوگر

 

با گذراندن این فرآیند ، شما با رقبای خود آشنا می شوید ، مشخصات بک لینک آنها را ارزیابی می کنید و فرصت هایی را برای بهبود استراتژی SEO خود شناسایی می کنید. شما در آخر با یک فضای کاری پر از فرصت های ایجاد پیوند روبرو خواهید شد که به شما کمک می کند تا با بزرگترین رقبای خود رقابت کنید.

 

آماده انجام تحلیل بک لینک در مورد رقبا و شناسایی فرصت های ایجاد لینک برای وب سایت خود هستید؟

برای دسترسی رایگان به تمام ابزارهای ذکر شده در این از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک سایت و مطلب معتبر آن را در نظر میگیرد. 

 

لینک نوفالو nofollow

گوگل این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

لینک های نوفالو بر خلاف فالو این پیغام را به ربات های گوگل برای دنبال کردن خود نمیدهند. با اینکه تاثیر زیادی در سئو سایت ندارند اما خیلی بی تاثیر هم نیستند. همچنان با کلیک بر این لینک ها به سایت های دیگر هدایت میشود اما ارزش سئو بالایی ندارند.

 پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

 

 5 روش بک لینک های نوفالو

1-فیس بوک

فیس بوک هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی با قراردادن لینک سایتتان در آن به شما بک لینک نوفالو میدهد. با تقسیم بک لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و… همه بک لینک‌های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند تا ارزش سایتشان بالا برود.

 

2-کامنت سایت

اغلب سایت هایی که شرایط کامنت گذاری را فراهم کرده اند به شما لینک نوفالو میدهند. در گذشته با قراردادن کامنت میتوانستید به راحتی بک لینک های ارزشمندی دریافت کنید اما امروزه دیگر چنین چیزی نیست.

3-فروم

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

بک لینک مارکتی (گوگل‌پلی)

همان‌طور که می‌دانید با شروع ساخت اپلیکیشن‌ها، مارکت‌های زیادی پا به عرصه تولید و فروش این اپلیکیشن‌ها گذاشته‌اند، به‌گونه‌ای‌که کاربران قادر به تولید، توسعه اپلیکیشن‌ها و قرار دادن آن به صورت رایگان در این نوع سرویس‌ها هستند. شما نیز می‌توانید با قرار دادن اپلیکیشن سایت خود از این سایت‌ها بک لینک بگیرید. در تمام این مارکت‌ها از شما آدرس سایتتان را می‌خواهند و آن را به نمایش می‌گذارند.

 

 

 

بک لینک علمی و آموزشی

بک لینک در سایت‌های علمی و آموزشی از ارزش بالایی برخوردار است. گوگل به عنوان مقالات و مطالب علمی از لینک شما یاد خواهد کرد. نحوه شناسایی این نوع سایت‌ها از روی پسوند آن‌ها است. پسوند AC مخفف آکادمی به معنی آموزشکده یا آموزشگاه و مخصوص سایت‌های علمی و آموزشی می‌باشد. سعی کنید با به اشتراک‌گذاری مطلبی تخصصی در مورد شغل و حرفه خود، به‌وسیله تهیه محتوای علمی و آموزشی (فیلم، متن، صدا، تصویر، اینفوگرافیکی و غیره) بک لینک جذب کنید.

 

 

 

بک لینک باکسی (link box)

برخی از سایت‌ها سرویس تبادل رایگان بک لینک ارائه می‌دهند. با ثبت نام و ارسال آدرس سایت خود برای آن‌ها، لینک شما را ثبت خواهند کرد. مانند peyvandha, link.download.ir, 1000site.

 

تفاوت لینک سازی خارجی و لینک سازی داخلی

به طور کلی موضوع لینک سازی در دو بخش اصلی قابل بحث است که عبارتند از لینک سازی خارجی و لینک سازی داخلی. این دو نوع لینک سازی با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. در ادامه به بیان این دو موضوع می‌پردازیم.

 

لینک سازی داخلی

این روش لینک سازی یعنی ایجاد یک بک لینک در میان صفحات یک سایت. یعنی از این طریق شما می‌توانید از یک صفحه در سایت خود به صفحه دیگری در سایت تان لینک بدهید.

 

لینک سازی خارجی

این روش لینک سازی زمانی استفاده می‌شود که شما از یک سایت دیگر به سایت خودتان لینک بدهید.

 

 

تاثیر back link بر سئو

برای مشخص کردن ارزش و تاثیر بک لینک بر سئو سایت شما چند عامل وجود دارد که عبارتند از : اعتبار دامنه لینک دهنده، ارتباط موضوعی سایت شما و صفحه لینک شده، انکر تکست انتخاب شده برای انجام لینک، محل قرار گیری لینک در صفحه، تعداد لینک‌های خروجی صفحه، فالو یا نوفالو بودن لینک. 

قرار گیری لینک در صفحه، تعداد لینک‌های خروجی صفحه، فالو یا نوفالو بودن لینک.به طور کلی و بر طبق اصول کلی گوگل، بک لینک نوفالو اعتباری را به سایت شما منتقل نمی‌کند اما باید توجه داشته باشیم که ایجاد تعادل میان تعداد لینک‌های فالو و نوفالو از فاکتورهای اساسی الگوریتم پنگوئن است که برای تشخیص طبیعی بودن لینک سازی خارجی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین چنانچه لینک‌های نوفالو حضور داشته باشند موجب می‌شود تا احتمال جریمه شدن سایت به شدت کاهش یابد.

 

 

رایج‌ترین روش‌های لینک سازی خارجی

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود شما بتوانید از سایت‌های دیگر لینک دریافت نمایید کیفیت محتوای سایت شما است. اما در هر صورت مجموعه‌ای از راهکارها وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید به لینک سازی اقدام نمایید.

مهم‌ترین این روش‌ها عبارتند از: خرید بک لینک متنی، خرید رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ساخت پروفایل در سایت‌های معتبر، کامنت گذاری در سایت‌های مرتبط و....

 

 

آموزش ساخت بک لینک

ساخت بک لینک از مهم‌ترین کارها در سئو سایت است. همان‌طور که گفته شد بک لینک‌ها نقشی موثر در افزایش رتبه سایت‌ها و در نتایج جستجوی گوگل دارند. لذا لازم است که یک سئو کار همیشه به فکر ساخت بک لینک قوی و با کیفیت برای سایت خود باشد. بنابراین باید یاد بگیرد که چگونه به ساخت بک لینک اقدام کند. 

 

 

چگونه بک لینک بسازیم

بسیاری از افراد توان خریداری نمودن بک لینک‌های با کیفیت را ندارند بنابراین لازم است این دسته از افراد به ساخت بک لینک رایگان اقدام نمایند.به طور کلی بک لینک‌های یک سایت چه رایگان باشند و چه پولی، اعتبار آن سایت را نشان می‌دهند.

بنابراین بک لینک رایگان هم می‌تواند برای سایت شما موثر و مفید باشد. در این زمینه تعدادی از سایت‌ها هستند که برای ساخت بک لینک به شما کمک می‌کنند.

 

 

آموزش ساخت بک لینک در سیستم‌های وبلاگ دهی

یکی از بهترین راهکارهای ساخت بک لینک قوی، استفاده از سیستم‌های وبلاگ دهی است. این سیستم‌ها به طور معمول به ارائه بک لینک رایگان فالو می‌پردازند. شما می‌توانید مطالب وب سایت خود را در آن سیستم‌ها باز نشر نموده و از این طریق به دریافت بک لینک رایگان و دائمی اقدام کنید.

در این زمینه می‌توانید از وبلاگ‌های ایرانی برای ساخت بک لینک استفاده نمایید و یا از وبلاگ‌های خارجی برای دریافت بک لینک این وبلاگ‌ها آتوریتی بالایی دارند بنابراین بسیار موثرند. از جمله وبلاگ‌های خارجی که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت بک لینک استفاده کنید می‌توان Wordpress.com و launch.joomla.org و ... را نام برد.

 

 

آموزش ساخت بک لینک توسط سایت سازه‌ها

در این زمینه لازم به ذکر است که سایت سازهای بسیاری وجود دارند که پلن رایگان و دائمی ارائه می‌دهند و از طریق آن‌ها می‌توانید به ساخت بک لینک قوی اقدام نمایید.از جمله سایت سازهای ایرانی برای این منظور می‌توان سایت سازه شاپ فا را نام برد. سایت سازه‌های خارجی زیادی نیز برای این منظور وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان سایت ساز Wikidot.com و Weebly.com و site123.me و...را نام برد.

 

 

آموزش ساخت بک لینک با استفاده از سوشیال بوکمارک‌ها

این مورد یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت بک لینک قوی است. از این طریق به راحتی می‌توانید مطالب موجود در سایت خود را در سایت‌های سوشیال بوکمارک به اشتراک بگذارید.

یکی از قابلیت‌های ویژه این سایت‌ها این است که آتوریتی بسیار بالایی دارند که آن هم به این دلیل است که افراد زیادی از سراسر جهان در این سایت‌ها فعال هستند. از جمله شبکه‌های اجتماعی و یا سوشیال بوکمارک‌ها برای ساخت یک بک لینک قدرتمند می‌توان به Twitter و ok.ru و vk.com   و .... اشاره کرد.

 

 

آماده سازی وب سایت برای لینک سازی

برای ساخت لینک در ابتدا لازم است اقداماتی انجام گیرد و وب سایت شما برای این منظور آماده شود. بنابراین در ابتدا باید حتما محتوایی در سایت شما موجود باشد. حتی وجود یک مقاله هم در این زمینه کفایت می‌کند.

دومین نکته‌ای که باید حتما به آن توجه شود این است که برای لینک سازی بهتر است محتوای سایت خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید. به طور کلی انتشار محتوای جدید در وب سایت شما مهم‌ترین قسمت در ایندکس شدن سایت شما است.  

پس از این که سایت خود را به طور کامل آماده نمودید می‌توانید از انواع لینک دهی داخلی و خارجی برای مطالب خود استفاده کنید. در این صورت چنانچه لینک دهی داخلی را انتخاب کرده باشید می‌توانید یک مقاله از سایت خود را به مقاله‌ای دیگر در سایت خود، لینک بدهید. 

انجام این کارها موجب می‌شود تا ساختار لینک‌های داخلی وب سایت شما قدرتمند شود. در این زمینه هم‌چنین می‌توانید از انکر تکتس‌ها نیز استفاده نمایید. در این راستا باید از انکر تکست‌هایی خوب که موضوع صفحه مورد نظر را توصیف می‌نماید استفاده کنید.

 

 

استراتژی‌های بک لینک سازی

راهبردهای زیادی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید به بک لینک سازی موثر اقدام نمایید. در ادامه به معرفی چند مورد از این استراتژی‌ها می‌پردازیم.

 

کمک گرفتن از اطرافیان درباره لینک دادن

امروزه بسیاری از افراد در اطراف شما دارای وب سایت هستند. آن‌ها می‌توانند در زمینه ساخت بک لینک قوی به شما مشاوره بدهند. از طرف دیگر می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا در سایت خود، جایی برای معرفی وب سایت شما نیز اختصاص دهند تا از این طریق بتوانید مخاطبین بیشتری را جذب نمایید.

 

تاکید بر تخصص خود

در این زمینه هدف شما از تاسیس یک سایت و استراتژی به کار گرفته شده توسط شما حائز اهمیت است. باید اجازه بدهید تا لینک دهی شما طبق فرایند مناسب و از پیش تعیین شده پیش برود. سپس با لینک دادن کلمات کلیدیخود به آرامی مخاطبین را جذب نمایید.

 

 مطالب مرتبط: تحقیق کلمات کلیدی

 

ثبت کامنت در دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها

ثبت کامنت در وب سایت‌های دیگر نمی‌تواند به طور مستقیم در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. اما این کار در کمک دادن به سئو سایت شما موثر است. همین کامنت گذاری‌ها در بسیاری از مواقع موجب می‌شود تا مدیران بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها به مرور به سایت شما سر بزنند و مطالب شما را تعقیب کنند و این در افزایش سئو شما موثر است.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش